Dagens kanji 21/21

2001-2042:
慶 麗 熊 能 態 寅 演
辰 辱 震 振 娠 唇 農
濃 送 関 咲 鬼 醜 魂
魔 魅 塊 襲 嚇 朕 雰
箇 錬 遵 罷 屯 且 藻
隷 癒 丹 潟 丑 卯 巳

Det är över. Jag ”kan” nu 2042 kanji. Självklart kommer det krävas många dagars fortsatt repeterande innan jag kommer börja känna mig säker på dem. Men jag lär inte behöva lägga till några fler på ett bra tag nu i alla fall …
Dags att gå över till FAS 2: meningar (ca. 10000), vilket inkluderar glosor, uttal och grammatik.


  1. Surreal

    Hej du! Vem du nu är! Kan du skicka mig ett mail på sharrkysharrd (snubbel-a) hotmaildotcom? (spamskydd. kan aldrig för försiktig)
    Vill ha reda på hur du gjorde när du pluggade; jag siktar på att kunna klara 80-100 kanji per dag med bara tre timmar nedlagt per dag, använder kanji.koohii.com tillsammans med Heisig såklart och det går väl bra men skulle vara kul att höra om du gjorde några speciella saker för att det skulle gå fortare – känns som att man kan göra en del grejer annorlunda när man går fram så fort.

    Tack!




Lämna en kommentar